?NAGYVENYIM NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA ASP KÖZPONTHOZ VALÓ CSATLAKOZÁSA?
BESZÁMOLÓ A PROJEKT SZAKMAI MEGVALÓSÍTÁSÁRÓLKÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2016-00635
Bevezető:
Nagyvenyim önkormányzat pályázatot nyújtott be a ?Csatlakoztatási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez? KÖFOP 1.2.1-VEKOP-16 című és kódszámú pályázati felhívásra. Az Önkormányzat ASP csatlakozási projektje támogatást nyert. A támogatói okiratnak megfelelően a projekt szakmai megvalósítása folyik. Jelen beszámoló a projekt előkészítésének és magvalósításának folyamatát mutatja be.
A Kedvezményezett bemutatása:
Nagyvenyim 4000 fő feletti lélekszámú település a Dunántúlon. A nagyközség önkormányzata 7 fős testületből áll, a polgármesteri hivatal vezetését a jegyző végzi. A hivatalban 2 fővel működő adócsoport, 3 fős pénzügyi-gazdálkodási csoport működik, anyakönyvi és népességnyilvántartási, szervezési, titkársági és iratkezelési feladatok ellátása, szociális és hagyatéki ügyek intézése folyik. A korábban társulásban ellátott családsegítési és gyermekjóléti feladatok ellátása néhány éve ismét szakfeladaton, fenntartói ellátásban történik 2 fővel. A projekt hivatalon belüli célcsoportja a közigazgatási feladatokat ellátó szervezeti egységek és ezek munkavállalói az alábbi munkaterületeken: iratkezelés, titkárság és szervezés, pénzügyi, számviteli és egyéb gazdálkodási feladatok, adózási feladatok ellátása, ipar- és kereskedelmi ügyintézési feladatok, ingatlanvagyon kataszteri nyilvántartásának feladatai, hagyatéki ügyek kezelése, a szolgáltató közigazgatás és elektronikus ügyintézés külső (lakossági, vállalkozói, szervezeti) kapcsolódási felületét kezelők.
Az ASP rendszerhez történő csatlakozás menete:
A projekt rövid bemutatása:
A projekt keretében az alábbi tevékenységek, beszerzések szolgálják a célok teljesülését:
- eszközök beszerzése szoftverrel
- működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása, a kötelező két szabályzat és továbbiak elkészítése, illetőleg módosítása által
- az önkormányzat elektronikus ügyintézéséhez kapcsolódó feltételek kialakítása
- a szakrendszerek adatminőségének tervszerű javítása
- oktatás
- tesztelési, élesítési feladatok jegyzőkönyvezett elvégzése
- projektmenedzsment
- kötelező nyilvánossági feladatok elvégzése
Műszaki technikai feltételek megteremtéséhez szükséges beszerzések:
A projekt körében a felhívás és vonatkozó kormányrendelet előírásainak megfelelő teljes hardver-és szoftver állomány beszerzése, beüzemelése megtörtént.
IT biztonsági feltételek megteremtése, igazgatásszervezési feltételek biztosítása:
A működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása körében az alábbi szabályzatok kerülnek megalkotásra, módosításra vagy aktualizálásra:
- Iratkezelési szabályzat
- Információbiztonsági szabályzat
- Vagyongazdálkodási szabályzat
- Pénzkezelési szabályzatok
- Számlarend, bizonylati rend, leltárkészítési szabályzat
A projekt megvalósult eredményei:
Az IT biztonsági szabályzat elkészítése folyamatban van, az iratkezelési szabályzat elkészült, levéltári ellenjegyzése megvolt, jelenleg a kormányhivatali jóváhagyása zajlik. A további szabályzatok módosítása folyamatban van.Az elektronikus ügyintézés körében a kollégák felkészítése megkezdődött.A szakrendszerek migrációja és adatminőségük javítása körében a gazdálkodási és adószakrendszerek tesztelést, tisztítást követően élesben működnek, az iratkezelési szakrendszer tesztelés alatt áll. A kollégák részt vettek a rendszerhasználat körében szervezett oktatásokon.
Információs tábla:
Képek: