KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2016-00635 | Nagyvenyim
Home KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2016-00635

KÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2016-00635

„NAGYVENYIM NAGYKÖZSÉG ÖNKORMÁNYZATA ASP KÖZPONTHOZ VALÓ CSATLAKOZÁSA”

BESZÁMOLÓ A PROJEKT SZAKMAI MEGVALÓSÍTÁSÁRÓLKÖFOP-1.2.1-VEKOP-16-2016-00635

Bevezető:
Nagyvenyim önkormányzat pályázatot nyújtott be a „Csatlakoztatási konstrukció az önkormányzati ASP rendszer országos kiterjesztéséhez” KÖFOP 1.2.1-VEKOP-16 című és kódszámú pályázati felhívásra. Az Önkormányzat ASP csatlakozási projektje támogatást nyert. A támogatói okiratnak megfelelően a projekt szakmai megvalósítása folyik. Jelen beszámoló a projekt előkészítésének és magvalósításának folyamatát mutatja be.

A Kedvezményezett bemutatása:
Nagyvenyim 4000 fő feletti lélekszámú település a Dunántúlon. A nagyközség önkormányzata 7 fős testületből áll, a polgármesteri hivatal vezetését a jegyző végzi. A hivatalban 2 fővel működő adócsoport, 3 fős pénzügyi-gazdálkodási csoport működik, anyakönyvi és népességnyilvántartási, szervezési, titkársági és iratkezelési feladatok ellátása, szociális és hagyatéki ügyek intézése folyik. A korábban társulásban ellátott családsegítési és gyermekjóléti feladatok ellátása néhány éve ismét szakfeladaton, fenntartói ellátásban történik 2 fővel. A projekt hivatalon belüli célcsoportja a közigazgatási feladatokat ellátó szervezeti egységek és ezek munkavállalói az alábbi munkaterületeken: iratkezelés, titkárság és szervezés, pénzügyi, számviteli és egyéb gazdálkodási feladatok, adózási feladatok ellátása, ipar- és kereskedelmi ügyintézési feladatok, ingatlanvagyon kataszteri nyilvántartásának feladatai, hagyatéki ügyek kezelése, a szolgáltató közigazgatás és elektronikus ügyintézés külső (lakossági, vállalkozói, szervezeti) kapcsolódási felületét kezelők.

Az ASP rendszerhez történő csatlakozás menete:

A projekt rövid bemutatása:

A projekt keretében az alábbi tevékenységek, beszerzések szolgálják a célok teljesülését: 

  • eszközök beszerzése szoftverrel
  • működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása, a kötelező két szabályzat és továbbiak elkészítése, illetőleg módosítása által
  • az önkormányzat elektronikus ügyintézéséhez kapcsolódó feltételek kialakítása
  • a szakrendszerek adatminőségének tervszerű javítása
  • oktatás
  • tesztelési, élesítési feladatok jegyzőkönyvezett elvégzése
  • projektmenedzsment
  • kötelező nyilvánossági feladatok elvégzése

Műszaki technikai feltételek megteremtéséhez szükséges beszerzések:

A projekt körében a felhívás és vonatkozó kormányrendelet előírásainak megfelelő teljes hardver-és szoftver állomány beszerzése, beüzemelése megtörtént.

IT biztonsági feltételek megteremtése, igazgatásszervezési feltételek biztosítása:

A működésfejlesztés és szabályozási keretek kialakítása körében az alábbi szabályzatok kerülnek megalkotásra, módosításra vagy aktualizálásra:

  • Iratkezelési szabályzat
  • Információbiztonsági szabályzat
  • Vagyongazdálkodási szabályzat
  • Pénzkezelési szabályzatok
  • Számlarend, bizonylati rend, leltárkészítési szabályzat

A projekt megvalósult eredményei:

Az IT biztonsági szabályzat elkészítése folyamatban van, az iratkezelési szabályzat elkészült, levéltári ellenjegyzése megvolt, jelenleg a kormányhivatali jóváhagyása zajlik. A további szabályzatok módosítása folyamatban van.Az elektronikus ügyintézés körében a kollégák felkészítése megkezdődött.A szakrendszerek migrációja és adatminőségük javítása körében a gazdálkodási és adószakrendszerek tesztelést, tisztítást követően élesben működnek, az iratkezelési szakrendszer tesztelés alatt áll. A kollégák részt vettek a rendszerhasználat körében szervezett oktatásokon.

Információs tábla:

Képek: